Vi söker ombudsman!

Helsingborgs Arbetarekommun har ca 900 medlemmar och drygt 100 förtroendevalda med en spännvidd från Svenska kyrkan till region Skåne och Riksdagen. Helsingborg är den nionde största staden i Sverige och vid det senaste valet gick Socialdemokraterna framåt! Då vår ombudsman går vidare till ett nytt uppdrag i det skånska partidistriktet så söker vi nu en ombudsman som kan ta Helsingborgs Arbetarekommun in i framtiden. Du blir en central och viktig del i att skapa morgondagens folkrörelse.

Som ombudsman organiserar och utvecklar du våra medlemmar och förtroendevalda, du organiserar utåtriktad verksamhet och interna konferenser och mötesaktiviteter.

Dina huvudsakliga arbetsområden är medlemsvärvning och medlemsvård, och utveckling av våra föreningar samt att organisera och vara delaktig i vår utåtriktade verksamhet. Du klarar av att arbeta självständigt och effektivt i stressade situationer och du arbetar tillsammans med våra grundorganisationer, förtroendevalda och vår styrelse.

Arbetet är på oreglerad arbetstid och det innebär att det förekommer arbete på helger och kvällar för att vara delaktig i organisationens arbete. Arbetstidsförläggningen är en anpassning efter behovet i organisationen.

Arbetet förutsätter att du behärskar svenska språket och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har B-körkort och tillgång till egen bil samt kan arbeta självständigt och i dialog med andra.

Det är viktigt att du delar och lever efter arbetarrörelsens värderingar.

Kontaktpersoner:
Ann-Sofie Garsén, ombudsman Skånes partidistrikt 040-660 73 10
Mikael Andersson, ordförande Helsingborgs Arbetarekommun 073-301 76 24

Maila din ansökan med referenser till: [email protected]
Märk mailet med ”ansökan ombudsman”.

Sista ansökningsdag: 1/12 2019