DIN RÖST ÄR VIKTIG!

Rösta nej den 12 januari! Sälj inte Öresundskraft!

Därför måste du rösta NEJ!

OCH STOPPA FÖRSÄLJNINGEN AV ÖRESUNDSKRAFT!

Den 12 januari 2020 är det folkomröstning i Helsingborg. Det moderatledda styret vill sälja Öresundskraft och de behöver stöd av SD för att kunna göra detta. Vi Socialdemokrater tycker det är viktigt att helsingborgarna äger Öresundskraft för att:
• En försäljning kan innebära minskade möjligheter att påverka klimatomställningen att nå de gemensamma klimatmålen i EU.
• Du som konsument riskerar en dyrare räkning för el och värme.
• Behålla och säkra upp stadens infrastruktur som förser helsingborgarna med bl.a. el, fjärrvärme, bredband och gas.

För övrigt anser vi att valet av datum är arrogant mot såväl stadens invånare som mot det initiativ som bildats och som samlat mer än 14000 namn för att få till stånd en folkomröstning. Att lägga folkomröstning i direkt samband med en jul- och nyårshelg anser vi vara att kratta manegen till sin egen fördel.

Gå gärna in på Folkinitiativets hemsida och fördjupa dig mer i frågan. Vi kommer också att arrangera temakvällar på expeditionen på Sundstorget 6 den 14/11 samt den 5/12 där vi kommer att förklara hur vi kom fram till vårt ställningstagande. Vi kan också rekommendera den paneldebatt som ABF Helsingborg kommer att hålla den 12 december på Folkets hus

HÅLLER DU MED?
Maila gärna till [email protected]
Följ oss gärna på: http://www.facebook.com/socialdemokraternahelsingborg eller dela och sprid denna hemsida www.socialdemokraternahelsingborg.se